Anlayarak Okuma

 
Anlayarak Okuma İçin Zihin Haritaları
 
Yazarlar: Cindy Oh, Hariati Ali, Adeline Enriquez, Ilyana Bte Mohd Anwar, Hazel Lim, Law Ee Peng, Leong Pei Ying, Helen Lim ve Wee Chiu Mei
Başlık: Zihin Haritaları Kullanımıyla Anlayarak Okuma
Yayın: CHIJ Our Lady of the Nativity School’de gerçekleştirilmiş bir çalışma
 
Amaç
Bu çalışma, öğrencilerin bir kavrama testi pasajını okurken anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı bir strateji olarak Zihin Haritalarının kullanılmasını ele almaktadır. Zihin Haritaları, İlkokul Birinci Sınıf öğrencilerinin (7 yaşındaki) bir pasajı okuyabilirken daha sonrasında pasajı yeterli derecede anlayamamalarının keşfedilmesinden sonra gündeme gelmiştir.
 
 
Açıklama
8 ilkokul sınıfı (tümü İlkokul Birinci Sınıf öğrencisi) projeye dahil edilmiştir. İki sınıf daha yüksek beceriyi, bir tanesi daha düşük beceriyi ve geri kalan sınıflar da karışık yetenekleri barındırmıştır. Öğrencilerin seçilen pasajı anlama becerilerinin değerlendirilmesi için bir ön test yapılmıştır. Öğrencilere ilk olarak Zihin Haritalarını nasıl oluşturacakları öğretilmiş ardından da haftalık bir Zihin Haritası alıştırmasının parçası olarak tamamlamaları için kendilerine bir okuma pasajı verilmiştir. Altışarlık gruplar halinde çalışan öğrencilere haftada bir kez tamamlanması için 4 pasaj verilmiştir. 4 oturumun sonunda öğrencilerin Zihin Haritalarını kullanmaktan faydalanıp faydalanmadıklarının anlaşılması için kendilerine bir son test yapılmıştır.
 
Önemli Sonuçlar
Bu proje halen sürmektedir ve son testler henüz uygulanmamıştır. Ancak öğrencilerin çalışmasına ilişkin mevcut sonuçlar ve öğretmenlerin gözlemleri, öğrencilerin kavrama testi sorularını yanıtlama becerilerinde gelişme kaydettiklerini ortaya koymaktadır.
 
Sonuç
Son testlere ait sonuçların olumlu olacağı görülürse öğretmenler, İlkokul Birinci Sınıf ve İkinci Sınıf öğrencilerine kavrayışın öğretilmesi için Zihin Haritaları kullanımının İngilizce Çalışma Planında şart koşulmasını önereceklerdir. Ayrıca öğrencilerin okuma pasajlarını anlamasına yardımcı olmak adına diğer düzeylerdeki öğretmenlerin bir Zihin Haritası stratejisini kullanmaya çalışmasını ve diğer yöntemleri incelemesini önermektedirler.

 

Etiketler: , , , , , , , , , , ,

 

Haberler »

Marmara Üniversitesi

Marmara Üniversitesi

  Değerli Hocamız Doç.Dr. Özgül Polat ile Paydaş Mind Mapping Uygulamalarında bir araya geldik. Okul öncesi oğretmenleri ile çok güçlü haritalar...

 
ÖZEL KIRAÇ İLKOKULU ZİHİN HARİTASI VELİ ÇALIŞTAYI

ÖZEL KIRAÇ İLKOKULU ZİHİN HARİTASI VELİ ÇALIŞTAYI

09 Şubat 2019 Cumartesi günü, Aykut Açkalmaz (AyThink Gelişim) ve ilkokul velilerimizle birlikte okulumuzda gerçekleştirdiğimiz “Siz Çocuk Olsaydınız...

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Gününüzden en iyi şekilde yararlanmak için yaşamınızın bu üç bölümüne odaklanmanız gerekir: Zaman İnsanlar birden fazla görev ile uğraşmakta...