Geleneksel Bir Sınıftan Çok Bir Sanatçının Stüdyosuna Benzeyen Sınıflarda Eğitim

 

Okula dönüş akıllara düzenle sıralanmış masaların görüntülerini ve pastel boyayla uhunun kokusunu getiriyor. Öğretmenler öğrencilere sıcak ve destekleyici öğrenme alanları yaratmaya çalışıyor; fakat konuya bira daha dışardan bakalım. Okul masası neyi temsil eder? Geleneksel bir sınıftan çok bir sanatçının stüdyosuna benzeyen bir sınıf hayal edin. Fiziksel çevremiz, The Third Teacher’da incelendiği gibi, bize o alanda mümkün olanı söyler. Peki öğrenme alanımızı öğrenciler için yapmak yerine öğrencilerle birlikte yaparsak? Bu tasarımsal düşünmenin olanak verdiği şey.

Geçen Eylül, öğrencilerin dönmesinde bir gün önce, sınıfıma baktım ve panikledim. Duyuru panoları boştu ve etrafta eşya yoktu. Kendi kendime “Veliler hiç umursamadığımı düşünecek.” dedim. Ama aksini doğrulayan bir risk aldım: Sınıfı ben dekore edeceğime öğrencilerimle beraber bir öğrenme alanı yaptık. Sonuçta, ben de burada çalışıyorum, onlar da. Öğrenme alanı yaparken uyguladığımız tasarımsal düşünme, bir sınıf öğretmeni olarak yaptığım en zor ve en iyi değişiklikti.

Neden Tasarımsal Düşünme?

Masasız bir sınıf yaratarak öğrenci müdahilliğini arttırmak tasarımsal düşünmeye bir giriş ve patronumun desteğini gerektirdi. Tasarımsal düşünmeyle bir öğrenme alanı yaratmak çocukları baştan yetiştirmekle ilgili. Bu alanda öğreciler öğrenmeye daha çok katılıyor. Bir iç mimarlık projesinden daha fazlası, bir öğrenme alanını tekrar düşünmek sadece o alanı değil öğrenmeyi de yeniden yapılandırmaktır. Tasarımsal düşünme gerçek bir soruna gerçek bir çözümdür.
Tasarımsal Düşünmenin Kullanımıyla Masasız Bir Sınıf Yaratmak

Adım 1: Empati Oluşturun.

Öğrenciler nerede ve nasıl daha iyi çalıştıklarını ve sınıftaki alanın nasıl yeniden yapılandırılması gerektiğini keşfetti. Başta öğrencilere karışmamak ve onların alanı sahiplenmesini sağlamak zordu. Kendi sahiplenmemi onlara güvenerek yendim.

Adım 2: Beyin Fırtınası.

Başlangıç olarak, tüm fikirler iyi fikirlerdir. Öğrenciler beyin fırtınası yaptı ve fikirlerini post-itlere ve dosya kağıtlarına yazdı. Bu sessiz galeri, en iyi fikirleri seçmemizi sağladı.

Adım 3: Prototip.

Beyin fırtınasından sonra öğrencilere çizime başladı. İlk çizimler öğrencilerin sınıfı ölçüp oransal bir modelini oluşturduğu proje temelli öğrenimi sağladı. Sınırlı alanın en iyi şekilde planlama gerektiğini farkettiler.

Adım 4:Test et, Yap ve Hikayeyi Anlat.

Gönüllüler yapıma ve eşya taşımaya yardım ettiler, fakat bu süreçleri öğrenciler yönetti. Alanı sınırlı bütçeyle yeniden düşünmek öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalırını gerektirdi. Okulda kullanılmayan eşyaları istediler, bağış toplandılar ve yöneticilere bağış için mektup yazdılar. Yapımdan sonra da öğrenciler görsel günlüklerine yeni alanın onlar için kullanımını ve belirledikleri amaçları aktardılar.

Günden Güne İşe Yarar Kılmak

Masasız sınıf boş bir alan gibi duruyor, fakat gerçekte öyle değil. Daha çok seçeneği barındıran boş alanda öğrenci davranışlarından ve sonuçlardan daha fazla sorumlu tutulabilir. Bu ilk oluldaki çocuklar için hala iyi bir denge. Öz disiplin bazıları içi zor(Bir çok yetişkin için de). Yani seçim şansı ve öz disiplin arasında bir denge olmalı. alanı yeniden yapmak öğrenciyi alanın ortasına yerleştirmektir. Onlara nerede ve nasıl çalışacaklarını seçme hakkı tanımak onların sorumluluk almasını gerektirir. Alacaklardır da.

Bir Çok Tekrarla

Eylül’e dönüp baktığımda sınıf tamalandığındaki hislerimi hatırlıyorum. Ve sonra… tamamlanmamıştı. Sonuçta sınıftaki herkesin orada rahat etmesi gerekiyor. Bazı öğeler çıkarıldı. Bazıları eklendi. Alan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli değişiyor.

Masasız bir sınıf yapmak için en iyi zaman şimdi. Bu riski almamak için her zaman sebepler olacak, açıkçası ben de müdür ve velilerden bu fikre karşı çıkmalarını beklemiştim. Fakat öyle olmadı. Sınıftaki öğrencilerin belirlenmiş yerleri yok, fakat bu sorun değil. Sınıfımın bazıları için başta kafa karıştırıcı olduğunu biliyorum(yedek öğretmenler, başka sınıfın öğrenciler). Çözümüm öğrencilerin bu alan için sorumluluk almasına yardım etme amacıyla onlarla beraber dikkatli bir rutin oluşturmak oldu.

Öğrencilerle beraber yeni bir şeye adım atmak korkutucu olabilir, fakat öğrenciler alanı ve en önemlisi öğrenme sürecini sahiplendikçe ve bu sorumluluğu aldıkça oldukça yararlı da olabilir. Bu alanın başarısının nedenlerinden biri de bu alanın bana değil bize ait olması. Masaları bıraktığımdan beri eski sınıf düzenine ger dönmeyeceğimden eminim.

Tracy Evans (Teacher/ Learning Leader)

 

Yorum Yok

İlk yorumu siz yazabilirsiniz.

Post a Comment


 

Haberler »

Mind Mapping Okulu Başlıyor…

Mind Mapping Okulu Başlıyor…

İstanbul Go Okulu Mecidiyeköy ve Kızıltoprak merkezlerinde öğrencilere ve iş dünyası çalışanlarına Zihin Haritaları eğitimini Aythink ile birlikte...

 
İş dünyasına hazırlayan okul modeli

İş dünyasına hazırlayan okul modeli

Çağla Koleji Ortaokul – Lise Bölümü Velileri ile Tanışma ve Eğitim Modeli Toplantısı     Bunu paylaş:TwitterFacebookLinkedInGoogle

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Gününüzden en iyi şekilde yararlanmak için yaşamınızın bu üç bölümüne odaklanmanız gerekir: Zaman İnsanlar birden fazla görev ile uğraşmakta...