Müfredat Konuları Üzerinde Beyin Fırtınası

 
Müfredat Konuları Üzerinde Beyin Fırtınası İçin Zihin Haritaları
 
Yazarlar: Fersun Paykoc, Bunyamin Mengi, Pinar Olgun Kamay, Pinar Onkol, Birikim Ozgur, Olga Pilli ve Hamide Yildirim
Başlık: Başlıca Müfredat Konuları Nelerdir?: Zihin Haritalandırmanın Bir Beyin Fırtınası Alıştırması Olarak Kullanılması
Yayın: Bu araştırma Kavram Haritalandırma üzerine İspanya’da ilk kez düzenlenen Uluslararası Konferans’ta sunulmuştur.
Tarih/Yıl: 2004
 
Amaç
Bu makale, Zihin Haritalandırma tekniği kullanılarak Türkiye’deki başlıca müfredat konularının saptanmasını amaçlayan bir çalışmayı açıklamaktadır. Görevin özel amaçları, gelecekteki müfredat uzmanlarının algılamalarıyla deneyimlerini haritalandırıp bunları entegre ve işbirlikçi bir yaklaşım sergileyerek evrensel bağlamla ilişkilendirmektir.
 
Açıklama
Araştırmacılar, ODTÜ’nün doktora programındaki altı üniversite mezunu öğrenciden oluşan küçük bir gruba Zihin Haritalandırma işlemini uygulamıştır.
Beyin fırtınası etkinliği süresince öğrenciler önce bireysel olarak ardından da grup olarak 12 müfredat konusu oluşturmuştur. Daha sonra bilgisayar tabanlı bir Zihin Haritalandırma programı kullanarak bu konular üzerinde birleştirici bir yaklaşımla düşünmüşlerdir. Yazılım, öğrencilerin düşünme işlemleriyle paralel düzenlemeleri ve bağlantıları yansıtıp gerçekleştirmelerini sağlayan esnek bir yapıya sahiptir. 
 
Önemli Sonuçlar
Beyin fırtınası oturumunun sonucuna göre Zihin Haritalandırma işleminin kullanımıyla sorunların kalitesinin ve miktarının arttığı aşikardır. İlaveten kritik düşünme ve işbirliği geliştirilmiştir ve bu da işbirlikçi sorun çözümüne sağlam bir temel oluşturmuştur. Öğrenciler, tüm kaygıların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu görebildiklerini ve fikirlerini katılımcı ve açık bir ortamda ifade edebilmekten duydukları memnuniyeti dile getirmişlerdir. 
 
Sonuç
Zihin Haritalandırmayı beyin fırtınası yapmada ve başlıca müfredat konularını incelemede kullanmak başarılı bir alıştırma olarak düşünülmüştür. İşlemden elde edilen geri bildirim lisansüstü programın geliştirilmesine katkı sağlarken uygulama, anlamlı bir öğrenme işlemine dahil olma fırsatını sağlamıştır. 
 
Tam makale adresi:
http://cmc.ihmc.us/papers/cmc2004-069.pdf

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , ,

 

1 Yorum

  1. Müfredat Konuları Üzerinde Beyin Fırtınası http://t.co/wR36P4GnE3

Post a Comment


 

Haberler »

AyThink Gelişim ile Işık Üniversitesi’nde

AyThink Gelişim ile Işık Üniversitesi’nde

AyThink Gelişim ile Işık Üniversitesi’nde ” Beyin & Öğrenme & Zihin Haritaları & Başarı Zekası ”  Etkinliğimizde Bu hafta; İstanbul...

 
SINIFTA HAYALGÜCÜ

SINIFTA HAYALGÜCÜ

Bilimsel Veriler Işığı altında Uygulayıcı Olmak; Nasıl Uyguluyoruz? Ne sonuçlar alıyoruz? Öğrenciler ve Kurumsal Firmalar Nasıl Fayda Sağlıyor? Zihin...

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Gününüzden en iyi şekilde yararlanmak için yaşamınızın bu üç bölümüne odaklanmanız gerekir: Zaman İnsanlar birden fazla görev ile uğraşmakta...