Okuryazarlık Standartlarının Yükseltilmesi

 
Okuryazarlık Standartlarının Yükseltilmesi ve Güvenin Arttırılması İçin Zihin Haritalarını Kullanma
 
Yazar: Maureen E. Cain
Başlık: Okuryazarlık standartlarının yükseltilmesi, güvenin arttırılması ve öğrenme açısından pozitif tutumların teşvik edilmesi için Zihin Haritalarını kullanma
Yayın: Newchurch Community Primary School, Warrington
Tarih/Yıl: 2001/2002
 
Amaç
Bu çalışma, bir öğretme ve öğrenme uygulaması olarak Zihin Haritalarının kullanılmasıyla çocukların öğrenim ve duygusal gelişimlerinin nasıl güçlendirilebileceğini ele almıştır. Projenin özel amaçları arasında şunlar bulunmaktadır:
  • Çocukların güvenini arttırmak ve okul içinde “yapabilirim” kültürünü oluşturmak.
  • Öğretme ile öğrenmeye görsel ve devinduyumsal bir yaklaşım getirmek.
  • Farklı bir öğrenme yaklaşımıyla öğrencileri ve öğretmenleri motive etmek.
 
Açıklama
Araştırmacı, 3.Sınıf (5 çocuk) ve 5.Sınıftan (6 çocuk) çocukların olduğu iki grubu çalışmaya dahil etmiştir. Proje, çocukların tümünü görsel ve devinduyumsal öğrenme tercihlerine sahip olarak tanımlayan anketlerle başlamıştır. Bir rehberin desteğiyle iki öğretmen çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma, Eylül 2001’de başlayıp Temmuz 2002’de sona eren bir ders yılı süresince devam etmiştir ve okuryazarlık dersleriyle uygun olan diğer derslerde gerçekleştirilmiştir. İki çocuk, hafta boyunca hikayelerini planlama, bilgileri hatırlama, bireysel profiller oluşturma ve öğrendiklerinin öz değerlendirmesini yapma konusunda Zihin Haritalandırmayı kullanmaya teşvik edilmiştir. Araştırmanın çoğu, çocukların normal günlük derslerinde gözlemlenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Diğer yöntemler arasında değerlendirmeler ve görüşmeler yer almıştır. Görüşmeler sırasında çocuklar, anket bulguları üzerinde konuşmaya davet edilmiş ve Zihin Haritalarının tartışılması için birebir toplantılara dahil edilmiştir.
 
Önemli Sonuçlar
Her iki grubun çalışması yıl boyunca değerlendirilmiş ve sonuçlar, çocukların aşağıdakiler dahil belirtilen üç alanın tümünde geliştiklerini ortaya koymuştur:
  • Konsantrasyon artışı.
  • Ödev üzerinde daha uzun süre harcama.
  • Sınıf tartışmaları sırasında sorgulama ve cevaplama becerilerinde artış.
  • Kaynakları konusunda kendilerine daha fazla güvenmeleri.
  • Artan serbestlik.
 
Öğretmenler, çocukların düşünmelerini organize edebilme ve “dallar” arasında bağlantılar yapabilme konusunda ne kadar iyi oldukları hakkında yorum getirmiştir. Gruplardaki tüm çocuklar, kendi Zihin Haritalarını tamamlamak konusunda olumlu düşünmüş ve de çalışmalarının diğer yönlerinde normalde mevcut olan düzeyin üzerinde bir gayret sergilemiştir.
 
Sonuç
Çocukların yorumları, kendi öğrenimlerine dair oldukça gelişmiş bir analizi açıkça yansıtmıştır. Çocuklar, ödevlerini planlama ve organize etmede bir Zihin Haritalandırma yaklaşımını kullanmaya devam etmektedir, bu da projenin başarılı olduğunun bir ispatıdır. Öğretmenler de uygulamalarına bu öğretme stilini katmıştır. Araştırma projesi öğrenme açısından öğretimde daha fazla gelişmeye yol açmış ve de okul kültürünü olumlu olarak pekiştirmiştir.
 
Tam makale adresi:
http://www.standards.dcsf.gov.uk/ntrp/publications/cain/

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , ,

 

Yorum Yok

İlk yorumu siz yazabilirsiniz.

Post a Comment


 

Haberler »

SINIFTA HAYALGÜCÜ

SINIFTA HAYALGÜCÜ

Bilimsel Veriler Işığı altında Uygulayıcı Olmak; Nasıl Uyguluyoruz? Ne sonuçlar alıyoruz? Öğrenciler ve Kurumsal Firmalar Nasıl Fayda Sağlıyor? Zihin...

 
ÇOCUKLAR İÇİN ZİHİN HARİTALARI ATÖLYESİ

ÇOCUKLAR İÇİN ZİHİN HARİTALARI ATÖLYESİ

Zihin haritaları dersi ilköğretim ikinci sınıftan liseye kadar uygulanabilir. Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları ve beceri düzeyleri değerlendirerek birebir...

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Gününüzden en iyi şekilde yararlanmak için yaşamınızın bu üç bölümüne odaklanmanız gerekir: Zaman İnsanlar birden fazla görev ile uğraşmakta...