Bilişsel Fitleşme: LGS /YKS Sınavlarında Başarılı Sonuçlar Elde Etmenin Yolu

bilissel-fitlesme-yks-basari

Bilişsel Fitleşme: LGS /YKS Sınavlarında Başarılı Sonuçlar Elde Etmenin Yolu

Bazı öğrenciler özellikle sınavlara hazırlanırken, ders çalışırken zorluklarla karşılaşırlar. Bu zorluklar, üniversite giriş sınavları, lise giriş sınavları daha karmaşık hale geldikçe daha belirgin hale gelir. Bilişsel Fitleşme Eğitimi, çoktan seçmeli sınavlar için önde gelen bir bilişsel eğitim aracıdır. Sınavlardan iyi bir puan almak, akademik ve çalışma hayatımızda iyi bir gelişim için çok önemlidir.

Liselere Giriş Sınavı (LGS), Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YKS/TYT-AYT) (Yurtdışında SAT/GMAT/GRE), iyi sonuçlar almak için sınavlara iyi çalışılmalı ve hazırlanmalıdır. Bununla birlikte, her öğrencinin çalıştığı bilgileri akılda tutma konusunda farklı bir yeteneği vardır. Çalışma süremizi en iyi hale getirmek için uygun bir ortam ve iyi çalışma tekniklerine ek olarak, çalışma ile ilgili bilişsel yeteneklerimizin de iyi durumda olmasına ihtiyaç vardır. Bilişsel Fitleşme, ders çalışmayla ilgili bilişsel yetenekleri güçlendirmeye odaklanan, ders çalışma verimini arttıran bir beyin eğitimi sunar.

Ders çalıştığımız zaman, tüm bilişsel yeteneklerimizi kullanırız, ancak bazı bilişsel yeteneklerimiz ders çalışmayla direkt alakalıdır. Bilişsel Fitleşme Eğitimi, sınava hazırlık ve ders çalışma beceriliyle ilgili bilişsel yeteneklere odaklanır. Bu yeteneklerden bazıları planlama, işlem hızı, işleyen bellek ve sözel olmayan bellektir.

Bilişsel Fitleşme programı tarafından sunulan bilişsel eğitim, çoktan seçmeli testler için mükemmeldir, her yaştan öğrenci her türlü teste hazırlık yaparken kullanabilir. Bilişsel Fitleşme çalışmamızın faaliyetleri, harici ve bağımsız kuruluşlar tarafından yürütülen yüksek kaliteli araştırmalardan oluşan güçlü bilimsel kanıtlara sahiptir. Ayrıca, Bilişsel Fitleşme çalışmamızın yazılımı, etkinlikleri ve zorluklarını özel ihtiyaçlarımıza göre otomatik olarak uyarlar. Sonuç olarak, sonuçları iyileştirmek için ilerledikçe eğitim planı değiştirilir.

Bu etkinliklere internet erişimi olan farklı platformlardan (bilgisayar, tablet ve akıllı telefon) erişebilir. Bilişsel Fitleşme Eğitimimiz; sınav hazırlık eğitimi, çeşitli bilişsel uyarma oyunları ve bilişsel değerlendirme görevleri aracılığıyla ders çalışmak ve sınavlara hazırlanmakla ilgili temel bilişsel becerileri güçlendirmeyi amaçlar.

Bilişsel Fitleşme ile Eğitilen ve İyileştirilen Bilişsel Alanlar

Hafıza

Hafıza, bilginin içsel temsillerini beynimizde saklamamıza ve geçmişten gelen olayları gelecekte kullanmak üzere saklamamıza izin verir. Öğrenme, bellekte önemli bir süreçtir çünkü yeni bilgileri birleştirmeyi veya mevcut bilgileri önceki zihinsel şemalarda değiştirmeyi mümkün kılar.

Akıl yürütme

Farklı duyular yoluyla edindiği bilgileri verimli kullanma (düzenleme, ilişkilendirme vb.) becerisidir. Karmaşık hedeflere ulaşmak için edinilen bilgilere erişilebilir ve kullanılabilir. Bu sayede, fikirlerimizi veya eylemlerimizi şimdi veya gelecekte karşımıza çıkacak ihtiyaçlara göre ilişkilendirmeyi, sınıflandırmayı, sıralamayı ve planlamayı mümkün kılar.

Bilişsel Fitleşme Eğitiminin Amacı:

Bilişsel Fitleşme Eğitiminin asıl hedefi, öğrencinin sınavlara daha iyi hazırlanması, daha iyi puanlar alabilmesi ve geleceği için daha fazla seçim yapabilmesi için ders çalışma performansını artırma desteği sağlamaktır. Bunun için Bilişsel Fitleşme Eğitiminin amacı:

  • Öğrencinin ders çalışırken ya da çoktan seçmeli sınavlarda kullandığı beyin bölgelerinin bağlantılarını değiştirmek, güçlendirmek.
  • Ders çalışmak için ders çalışma ile ilgili bilişsel kapasiteleri güçlendirmek. Uygun bağlantıları güçlendirmek, verimli bir şekilde ders çalışmak için öğrencinin ihtiyaç duyduğu bilişsel becerileri en iyi hale getirmek.
  • Öğrencinin akademik ve çalışma ortamındaki zorluklarının azaltılması. Öğrencinin ders çalışmak ve sınavlara hazırlanmak için harcadığı zamanı en iyi hale getirmek, akademik sorunları azaltmak, böylece akademik sonuçları iyileştirmek.
  • Sosyal-duygusal gelişimi teşvik etmek. Öğrenci ders çalışmada daha verimli olmayı başarırsa, kendisine daha fazla zaman ayırmanın yanı sıra güvensizliklerini, sınav kaygılarını azaltabilir ve özgüvenini geliştirebilir. Bu tür bilişsel gelişmeler öğrencinin duygusal ve sosyal sağlığı üzerinde olumlu sonuçları yaratabilir.

Diğer Bloglarımız:

Bültenimize Üye Olun

Paylaş:

Bize Ulaşın