assistir gofilmes
 
 

Archive for: Tony Buzan

 

 

Hayalleriniz ve amaçlarınız için zihniniz sizi destekliyor mu?

Hayalleriniz ve amaçlarınız için zihniniz sizi destekliyor mu?

Bugün ya da gelecek için hepimizin hayalleri ve amaçları var… İsteğimiz bu hayalleri ve amaçları gerçekleştirmek. Kimimiz onları gerçekleştirmek için çok çalışıyor, başka pek çok şeyden vazgeçiyoruz. Kimimiz nereden başlayacağımızı bilmiyor, bir işaret bekliyoruz. Kimimiz denedik ama başaramayacağımıza karar verip vazgeçtik. Hayalleriniz ve amaçları gerçekleştirme yolunda nerede, nasıl olursanız olun, kendinize sormanız gereken bir soru […]

 
Zihin Haritalarının Mucidi, Beyin Derneği’nin Başkanı, Beyin Vakfı ve Kulübü’nün Kurucusu, Zihinsel Eğitim Kavramının Yaratıcısı  Tony Buzan Kimdir?

Zihin Haritalarının Mucidi, Beyin Derneği’nin Başkanı, Beyin Vakfı ve Kulübü’nün Kurucusu, Zihinsel Eğitim Kavramının Yaratıcısı Tony Buzan Kimdir?

“Nasıl öğrenileceğini öğrenmek hayatın en önemli becerisidir.” Zihin haritaları ve zihinsel okur yazarlık teknikleri üzerine yapmış olduğu çalışmalar ile tanınan; yazar ve eğitim danışmanı Tony Buzan 1942 yılında, Londra’da doğar. Psikoloji, İngilizce, matematik ve genel bilimlerde çifte takdir alarak 1964 yılında British Columbia Üniversitesi’nden mezun olur. 1966’da Daily Telegraph’ta çalışmaya başlar ve aynı yıl International […]

 
Bir yerli, bir göçmen uzaktan buluşursa…

Bir yerli, bir göçmen uzaktan buluşursa…

Farkındalık ve nereye doğru gidiyoruz. Güncel konulara hakim olabilmek adına neler yapmalıyız?
Ögrenciler dijital havuzdan iyi bir şekilde dersleri anlayabiliyorlar mı?

 
Mind Mapping (Zihin Haritaları) Eğitici Eğitimi – OCAK 2020

Mind Mapping (Zihin Haritaları) Eğitici Eğitimi – OCAK 2020

AyThink Eğitimcinin Eğitimi programımızı tamamladıktan sonra, bireysel olarak yapacağınız çalışmaların yanı sıra, sizleri de eğitimci ekibimiz arasında görmekten mutluluk duyacağız. Türkiye çapındaki okullarda gerçekleştirmekte olduğumuz projelerde yer alma fırsatını siz eğitimcilerimize sunuyoruz.

Buzan Tekniği ile AyThink Zihin Haritaları
Öğrencilerin ders konularını, doğal öğrenme yoluyla kolay ve tam anlamaları (kesinlikle ezber değil) ve öğrencilerin bu yöntemle öğrendikleri bilgileri çok uzun süre hafızalarında tutmaları, soru çözerken ayrıntıları ile konuları hatırlamaları temel amaçtır.

Öğretmenler ve öğrenciler kısa sürede (12 saat) AyThink Mind Mapping (zihin haritaları eğitimini aldıktan sonra, öğretmenler bu sistem ile öğrencilere notlarını anlatacak ve öğrenciler bu sistemle notlarını tutacak.

 
Çocuklar ve Yetişkinler için Anlayarak Hızlı Okuma

Çocuklar ve Yetişkinler için Anlayarak Hızlı Okuma

Hızlı okuma dersi ilköğretim ikinci sınıftan liseye kadar uygulanabilir. Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları ve beceri düzeyleri değerlendirerek birebir ya da en fazla 3-4 kişilik gruplar halinde çalışma düzenlenir. Çalışmanın süresi, yoğunluğu ve süresi birebir görüşme ve seviye tespiti sonrasında belirlenir.

 
Akım Koleji Ögretmenleri ile öğrenme yolculuğu

Akım Koleji Ögretmenleri ile öğrenme yolculuğu

“Tasarımcı Öğretmen Projesi”

Yılların birikimini kendi zihin haritalarımıza dökersek ve bunu bir kitap haline getirirsek kazanımlarımız ne olacaktır?
Kazanımlar:
1. Öğretmen, öğretme ve bilgi depolama döneminde öğretmenin ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını tespit etme yetisine sahip olur.
2. Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişiklikleri yapar.
3. Çözüm önerisini bilgi düzeneğini anlatan çizimlerde kullanılan şekilleri öğrencinin fark etmesini sağlar.
4. Kendi müfredatını ve bilgilerini haritalandırıp kitap haline getirerek metotlarının yasal koruma altına alınma yollarını ve sürecini fark eder.
5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.
6. Öğrencinin merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkındalığını yaratır.
7. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.
8. Müfredattaki problemlerin çözümüne yönelik önerilerin kalıcılığını sağlar.
9. Düşüncelerini ve öğretim metotlarını öğrenciler ve meslektaşları ile paylaşmaktan zevk alır.
10. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar.
11. Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur.

 
SINIFTA HAYALGÜCÜ

SINIFTA HAYALGÜCÜ

Bilimsel Veriler Işığı altında Uygulayıcı Olmak;
Nasıl Uyguluyoruz? Ne sonuçlar alıyoruz? 
Öğrenciler ve Kurumsal Firmalar Nasıl Fayda Sağlıyor?
Zihin Haritaları hafızayı nasıl geliştirir? 

 
Yaratıcı Beyinler ile Birlikte

Yaratıcı Beyinler ile Birlikte

Kuzguncuk ilkögretim Okulu ” Kitap Okuma Haritası ” Projemiz 2. Sınif Ögrencileri ile devam ediyor. Okuma ve Derin anlam bilgisi her öğrenci icin çok değerli. Okullara ve ögrencilere bu konuda destek vermek ve zihin haritaları ile tanışmalarını sağlamak çok keyifli. Etkinlik sırasında Yaratacılık ve ilham veren düşüncelerin fırtanası yaşanıyor.

 
Marmara Üniversitesi

Marmara Üniversitesi

“Düşünmek zor iştir, muhtemelen bu nedenle çok az kişi düşünür.” Henry Ford.

 
EĞİTİMCİLERE YETENEK VE ÖĞRENME SEMPOZYUMU

EĞİTİMCİLERE YETENEK VE ÖĞRENME SEMPOZYUMU

Sempozyumda Dr. Öğretim Üyesi Oktay Aydın-Yetenek Haritaları, Dr. Özge Özdemir-Çocuklar İçin Felsefe, Arş. Gör. Filiz Karadağ Maba-Erken Çocukluk ve Özel Yetenek, Eğitimci Danışman Fatma Cengiz-Farklılaştırılmış Öğrenme, Oyun Tabanlı Öğr. Koor. Nur Sevenler-Oyun Tabanlı Öğrenme, Eğitim Sistemleri Koçu Aykut Açkalmaz-Zihin Haritaları atölyesi düzenledi.

 
 
sambaxvideos.com