assistir gofilmes
 
 

Matematik eğitiminde bir araç olarak Zihin Haritalandırma

 
Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik eğitiminde Zihin Haritalandırmanın avantajlarını, kısıtlamalarını ve alan dahilindeki olası uygulamalarını ele almaktadır. […]
 
 
 
 
 
 
 
 
Matematik eğitiminde bir çok yararı belirlenen
 
ZİHİN HARİTALANDIRMA
 
 
 
Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen
 
ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik eğitiminde Zihin Haritalandırmanın avantajlarını, kısıtlamalarını ve alan dahilindeki olası uygulamalarını ele almaktadır.
 
 
Makale yazılırken
 
Yazar, Zihin Haritasının matematik ile benzer şekilde yapılandırıldığını belirtmektedir. Teori, çoğu kez matematiği kökleri, gövdesi, dalları ve sürgünleri belli alt öğretilere göre etiketlenmiş bir ağacın yapısına sahip olarak betimler ve Zihin Haritası da benzer bir biçime sahiptir. Aslında yazar, bu durumun Zihin Haritalarını insanların matematik içindeki ilişkileri matematikteki yapıya karşılık gelen planlanmış bir yöntemle hayallerinde canlandırmalarına yardımcı olacak şekilde kullanılmasının mümkün kılındığını düşünmektedir. Zihin Haritalandırma, beynin her iki tarafını kullanır ve bu da sıralı kurallar ve algoritmalar üzerindeki odağın dengelenmesi açısından yenilikçiliğin ve uzaysal becerinin geliştirilmesine olanak tanıyarak matematiksel düşünmeye katkı sağlayabilir. Araştırmanın parçası olarak yazar, çeşitli akademik düzeylerdeki öğretmenlerden geribildirim talebinde bulunmuştur.
 
 
Makaleden Çıkan Önemli Sonuçlar
 
Aşağıdakiler dahil Zihin Haritalarının matematik eğitimindeki bir çok yararı belirlenmiştir:
  1. Bir hafıza aracı olarak bilgileri düzenlemek…
  2. Yenilikçiliği geliştirmek…
  3. Matematiksel ve matematiksel olmayan kavramlar arasındaki bağlantıları göstermek…
Negatif olarak bir Zihin Haritasının bazı durumlarda kafa karıştırıcı görünebileceği belirtilmiştir. Bu çoğunlukla Zihin Haritalarının oldukça bireysel grafik gösterimler olmasından ve de farklı insanların aynı konuyla ilgili farklı çağrışımlara sahip olmasından kaynaklanmaktadır. Öğretmenlerden alınan geribildirim genellikle çok olumlu olmuştur. Birçoğu Zihin Haritalandırmanın özellikle matematikte iyi olmayan öğrencilere matematiksel kavramlar arasındaki bağlantıları ilk kez gördükleri bir haritayı oluşturma fırsatı sunarak fayda sağladığını bildirmiştir. Yazarın Zihin Haritalandırmayı sınıfta kullanmaya dair kendi tecrübeleri, onun öğrenilmesi kolay olduğunu ve öğrencilerin onu matematik derslerine değişiklik getiren bir araç olarak gördüğünü ortaya koymuştur.
 
 
Sonuç olarak
Yazar, Zihin Haritalandırma kullanımına dair çeşitli olumlu etkilerin bu yöntemin matematik eğitiminde pekiştirilerek kullanılması ile sonuçlanacağını düşünmektedir.
Özellikle Zihin Haritalandırma, matematiksel düşünmeye yardımcı olurken öğrencilerin bilgilerini organize etmesine katkı sağlayıp bilgi yapılarını görünür kılar. Zihin Haritalandırma, matematiksel başarı üzerinde olumlu bir etkisi olacak şekilde yenlikçiliği de geliştirir.
 
 
Tekrar görüşmek dileğiyle…
Aykut Açkalmaz   
 
Yazar: Astrid Brinkmann
Başlık: Matematik Eğitiminde Bir Araç Olarak Zihin Haritalandırma
Yayın: The Mathematics Teacher, Vol. 96, Issue 2, pg.96
Tarih/Yıl: Şubat 2003
 
Makalenin Orijinali
 
 
Sosyal Medya hesaplarımdan benimle iletişiminizi devam ettirebilirsiniz.
 
 
 
0.530.265 25 18
[email protected]
www.aythink.com.tr
 

Etiketler:

 

Yorum Yok

İlk yorumu siz yazabilirsiniz.

Post a Comment


 

Haberler »

Matematik eğitiminde bir araç olarak Zihin Haritalandırma

Matematik eğitiminde bir araç olarak Zihin Haritalandırma

Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik...

 
Zihin Haritaları ile Yazma Becerisi Geliştirme

Zihin Haritaları ile Yazma Becerisi Geliştirme

Zihin Haritaları ile Yazma Becerisi Geliştirme üzerine yapılan bu çalışmada ikinci dil yazma sınıflarında yazma öncesi planlama stratejisi...

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Mind Mapping ile İş Hayatınızı Organize Etmek İçin 10 Basit İpucu

Gününüzden en iyi şekilde yararlanmak için yaşamınızın bu üç bölümüne odaklanmanız gerekir: Zaman İnsanlar birden fazla görev ile uğraşmakta...

 
 
 
 
sambaxvideos.com