Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik eğitiminde Zihin Haritalandırmanın avantajlarını, kısıtlamalarını ve alan dahilindeki olası uygulamalarını ele almaktadır. […]
|
Matematik eğitiminde bir çok yararı belirlenen
|
|
ZİHİN HARİTALANDIRMA
|
|
|
|
|
|
|
Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen
|
|
|
|
ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik eğitiminde Zihin Haritalandırmanın avantajlarını, kısıtlamalarını ve alan dahilindeki olası uygulamalarını ele almaktadır.
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazar, Zihin Haritasının matematik ile benzer şekilde yapılandırıldığını belirtmektedir. Teori, çoğu kez matematiği kökleri, gövdesi, dalları ve sürgünleri belli alt öğretilere göre etiketlenmiş bir ağacın yapısına sahip olarak betimler ve Zihin Haritası da benzer bir biçime sahiptir. Aslında yazar, bu durumun Zihin Haritalarını insanların matematik içindeki ilişkileri matematikteki yapıya karşılık gelen planlanmış bir yöntemle hayallerinde canlandırmalarına yardımcı olacak şekilde kullanılmasının mümkün kılındığını düşünmektedir. Zihin Haritalandırma, beynin her iki tarafını kullanır ve bu da sıralı kurallar ve algoritmalar üzerindeki odağın dengelenmesi açısından yenilikçiliğin ve uzaysal becerinin geliştirilmesine olanak tanıyarak matematiksel düşünmeye katkı sağlayabilir. Araştırmanın parçası olarak yazar, çeşitli akademik düzeylerdeki öğretmenlerden geribildirim talebinde bulunmuştur.
|
|
|
|
|
|
Makaleden Çıkan Önemli Sonuçlar
|
|
|
|
Aşağıdakiler dahil Zihin Haritalarının matematik eğitimindeki bir çok yararı belirlenmiştir:
- Bir hafıza aracı olarak bilgileri düzenlemek…
- Yenilikçiliği geliştirmek…
- Matematiksel ve matematiksel olmayan kavramlar arasındaki bağlantıları göstermek…
|
Negatif olarak bir Zihin Haritasının bazı durumlarda kafa karıştırıcı görünebileceği belirtilmiştir. Bu çoğunlukla Zihin Haritalarının oldukça bireysel grafik gösterimler olmasından ve de farklı insanların aynı konuyla ilgili farklı çağrışımlara sahip olmasından kaynaklanmaktadır.
Öğretmenlerden alınan geribildirim genellikle çok olumlu olmuştur.
Birçoğu Zihin Haritalandırmanın özellikle matematikte iyi olmayan öğrencilere matematiksel kavramlar arasındaki bağlantıları ilk kez gördükleri bir haritayı oluşturma fırsatı sunarak fayda sağladığını bildirmiştir.
Yazarın Zihin Haritalandırmayı sınıfta kullanmaya dair kendi tecrübeleri, onun öğrenilmesi kolay olduğunu ve öğrencilerin onu matematik derslerine değişiklik getiren bir araç olarak gördüğünü ortaya koymuştur.
|
|
|
|
|
|
Sonuç olarak
Yazar, Zihin Haritalandırma kullanımına dair çeşitli olumlu etkilerin bu yöntemin matematik eğitiminde pekiştirilerek kullanılması ile sonuçlanacağını düşünmektedir.
|
Özellikle Zihin Haritalandırma, matematiksel düşünmeye yardımcı olurken öğrencilerin bilgilerini organize etmesine katkı sağlayıp bilgi yapılarını görünür kılar. Zihin Haritalandırma, matematiksel başarı üzerinde olumlu bir etkisi olacak şekilde yenlikçiliği de geliştirir.
|
|
|
Tekrar görüşmek dileğiyle…
Aykut Açkalmaz |
|
Yazar: Astrid Brinkmann
Başlık: Matematik Eğitiminde Bir Araç Olarak Zihin Haritalandırma
Yayın: The Mathematics Teacher, Vol. 96, Issue 2, pg.96
Tarih/Yıl: Şubat 2003
|
|
|
|
|
|
Etiketler: #zihinharitaları #mindmapping #tonybuzan #istanbul #london #aythink #etkinokuma #prozodi
BU YAZI Aykut Açkalmaz TARAFINDAN Haberler KATEGORİSİ ALTINDA 03 Ekim 2020 TARİHİNDE YAZILDI.
YASAL UYARI: YAYINLANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN TÜM HAKLARI AYTHINK GELİŞİM'E AİTTİR. KAYNAK GÖSTERİLSE DAHİ İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN TAMAMI ÖZEL İZİN ALINMADAN KULLANILAMAZ. ANCAK ALINTILANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN BİR BÖLÜMÜ, ALINTILANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN AKTİF LİNK VERİLEREK KULLANILABİLİR.
Yorum Yok
İlk yorumu siz yazabilirsiniz.