assistir gofilmes
 
 

Öğrenci ve Öğretmen Perspektifleri

 
Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek için ZİHİN HARİTALARI Mrs Wong-Ang Gek Moi ve Mrs Ong Lee Lian tarafından 2007’de Compassvale Primary School’da yapılan bu araştırma projesinin amacı: Öğrencilere kavrama becerilerini öğretmede bir araç olarak Zihin Haritalandırmanın kullanımını ele […]
 
 
 
 
 
 
 
 
Öğrenme ve Öğretme Alanında Zihin Haritalandırma:
 
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN PERSPEKTİFLERİ
 
 
 
Keith Polsen tarafından 2003/2004 yıllarında yapılan bu araştırma
 
Zihin Haritalandırmanın fayda ve kullanışlılığına dair öğrenci ve öğretmenlerin perspektiflerini göz önünde tutarak onun bir öğrenme ve öğretme aracı olarak kullanılabileceği yöntemlerin ayrıntılı değerlendirmesini ele almaktadır.
 
 
Araştırmanın Yapılış Şekli
 
Zihin Haritalandırma, iki S2 sınıfında (12-13 yaşları arasında 57 öğrenci) 6 aylık bir süre için tarih eğitimini geliştirmede pedagojik bir araç olarak incelenmiştir. Yazar, uygulamanın iki İskoç Ortaokulunda (Oban Lisesi ve Galashiels Akademisi) incelenmesini kapsayan çalışmada araştırmacı bir yaklaşım benimsemiştir. Zihin Haritalandırma, öğretmenler tarafından tarihle ilgili fikirlerin ve kavramların açıklanmasında kullanılırken öğrenciler tarafından ise bilgilerin kaydedilmesinde ve anlayışın sergilenip geliştirilmesinde kullanılmıştır. Öğrencilerin kullandığı araştırma yöntemleri arasında yarı planlanmış görüşmeler, anket soruları, saha notları, açık uçlu bir anket ve örnekler (öğrenciler tarafından oluşturulmuş dokümanlar) yer almıştır. Öğretmenlerin kullandığı yöntemler arasında ise öğrencilerin algılamalarını keşfetmek için görüşmeler, yazarın kendi görüşleri ve çalışmaya katılmayan öğretmenlerin değerlendirmeleri yer almıştır.

 
 
Araştırmadan Çıkan Önemli Sonuçlar
 
Altı aylık bir kullanımın ardından öğrencilerin haritalandırmayla ilgili algılamalarında dair değerlendirme şunları ortaya koymuştur:
  1. Öğrenciler, haritalandırmayı öğrenmeye eğlenceli, ilginç ve motive edici bir yaklaşım getiren bir araç olarak algılamıştır.

  2. Öğrenciler, Zihin Haritalandırmayı tarih öğrenmede çeşitli amaçlara sahip olmak şeklinde nitelendirirken birçoğu öğrenimlerine getirdiği yaklaşımın esnekliğini vurgulamıştır.

  3. Öğrencilerin çoğunluğu, haritalandırmanın öğrenmelerini çeşitli şekillerde geliştirdiğini ifade etmiştir. Özellikle tekniğin yenilikçi taraflarıyla birlikte kavramları ve fikirleri anlamada kendilerine sunduğu desteğini takdir etmiştirler. Güven artışı ve öğrenmeye karşı daha olumlu tutumlar da göze çarpmıştır.
Öğretmenler, hem öğretme hem de öğrenme alanında haritalandırma kullanımın birkaç faydası olduğunu ifade etmiştir. Belirlenen bazı öğrenme edinimleri arasında gelişmiş düşünme becerileri, konuya özgü anlayış, yazmaya hazırlık, güven, öğrenmeye dair özeleştiri ve tutumlar bulunmaktadır. Tekniğin görünürlüğü konuların daha iyi anlaşılmasını sağlarken esnekliği ise sınıfa birçok faydalar sunmuştur. Öğrencilerin öğrenimindeki gelişmeler aslında onların güçlü sınıflandırma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmasına ve ardından bu bilgileri görsel bir format dahilinde betimlemelerinde kendilerini desteklemesine dayandırılmıştır.
Tekniğin öğrencilerin öğrenimine tatbik edilmesinde bazı zorluklar olduğu ifade edilse de genel olarak haritalandırma, çalışmaya katılmış tüm öğretmenler tarafından pedagojik bir strateji olarak değerlendirilmiştir.
 
 
Sonuç olarak
Zihin Haritaları sınıflandırmaya sadık kaldıkça öğretmenler ve öğrenciler tarafından öğretme ve öğrenme alanında faydalı ve mühim bir araç olarak algılanmıştır.
Yazar, buna sebep olarak Zihin Haritalarının tüm insanoğlunun anlayışı oluşturmada gözden geçirdiği kavramsal işlemleri yansıtmasından kaynaklanabileceğini ifade etmektedir. Zihin Haritalandırmanın uygulamaları ve avantajları, kesişen müfredat niteliklerine sahipmiş gibi gözükürken potansiyel olarak tüm yaş aralıklarıyla öğrenim becerilerine tatbik edilebilirler.
 
 
Tekrar görüşmek dileğiyle…
Aykut Açkalmaz   
 
Yazar: Keith Polsen
Başlık: Öğrenciler ve Öğretmenler Zihin Haritalandırmanın Öğrenme ve Öğretme Alanındaki Kullanımını Nasıl Görüyorlar?
Yayın: G.T.C Scotland Teacher Researcher Programme
Tarih/Yıl: 2003/2004
 
Makalenin Orijinali
 
 
Sosyal Medya hesaplarımdan benimle iletişiminizi devam ettirebilirsiniz.
 
 
 
0.530.265 25 18
[email protected]
www.aythink.com.tr
 

Etiketler: , , , , , , , , , ,

 

Yorum Yok

İlk yorumu siz yazabilirsiniz.

Post a Comment


 

Haberler »

Neşeli Kelimeler (Word Fun) İle İngilizce Öğrenmek Çok Kolay!

Neşeli Kelimeler (Word Fun) İle İngilizce Öğrenmek Çok Kolay!

Aykut Açkalmaz tarafından yazılan “Neşeli Kelimeler” (Word Fun) kitabı çıktı. Neşeli Kelimeler (Word Fun) ilköğretim öğrencilerinin gereksinim...

 
Matematik eğitiminde bir araç olarak Zihin Haritalandırma

Matematik eğitiminde bir araç olarak Zihin Haritalandırma

Matematik eğitiminde bir pedagojik araç olarak Zihin Haritalandırmanın uygunluğunu inceleyen ve Astrid Brinkmann tarafından yazılan makale matematik...

 
 

Duyurular »

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri

Zihingilizce ve AyThink Gelişim işbirliğiyle İngilizceyi Zihne Aktarım Semineri. Zihingilizce Mindmapper ekibi olarak İngilizceyi, Apple CEO’su Tim Cook’un...

 
 

Makaleler »

Değişmeye Mecburuz

Değişmeye Mecburuz

Düşüncelerinizi ve Çalışma Alanınızı Organize Edin: Beyin Fırtınası Görünümü ile Dijital Notlar Yazın Günümüzde asıl sorun olan bilgi aşırı...

 
 

Blog »

Önce Dinle Ve Anla, Sonra İzah Et Ve Öğren!

Önce Dinle Ve Anla, Sonra İzah Et Ve Öğren!

Öğrenmenin en etkili yolu izah etmektir… Öğrenme hayat boyu süren bir eylem… Hangi yaşta olursak olalım öğrenmenin en etkili yolu dinlediğimiz...

 
 
 
 
sambaxvideos.com