Zihin Haritaları ile Yazma Becerisi Geliştirme üzerine yapılan bu çalışmada ikinci dil yazma sınıflarında yazma öncesi planlama stratejisi olarak Zihin Haritalandırmanın kullanılmasının etkililiğini ele alınmaktadır. […]
|
Öğrencinin yazma becerisini geliştirmek için
|
|
ZİHİN HARİTALANDIRMA
|
|
|
|
|
|
|
Chan Wai Ling tarafından yapılan bu araştırma
|
|
|
|
ikinci dil yazma sınıflarında yazma öncesi planlama stratejisi olarak Zihin Haritalandırmanın kullanılmasının etkililiğini ele almaktadır.
|
|
|
|
|
|
Araştırmanın Yapılış Şekli
|
|
|
|
Çalışmaya katılan kişiler Hong Kong’daki iki CMI okulunda (Çin Ortaokulu) 1.sınıf (S1) ve 4.sınıf (S4) ortaokul öğrencilerinin bulunduğu iki sınıftan oluşmuştur. Araştırmacın konuyu yansıtıcı bir anlayış sağlayıp uygulamada gelişme kat ettirebilecek kalitatif verileri toplaması ve analiz etmesi için bir eylem araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Öğrencilerin geçmişi, planlama alışkanlıkları ve yazma becerilerine dair kendi algılamaları gibi kişisel bilgilerin toplanması için iki sınıfa bir anket çalışması uygulanmıştır. Ardından iki sınıftaki öğrenciler ilk dönem sınavındaki kompozisyonlarının sonuçlarına göre iyi, orta ve zayıf yazarlar şeklinde sınıflandırılmıştır.
|
|
Önceki ve sonraki karşılaştırmaların yapılabilmesi için Zihin Haritalandırma alıştırması yapılmadan önce her öğrencinin kompozisyon kağıdı toplanmıştır. Öğrenciler, iki İngilizce dersinde Zihin Haritalandırmayı kullanmaları için çalıştırılmıştır ve ardından kendilerinden iki yazma oturumunda iki adet kompozisyon yazmaları istenmiştir. Öğrencilerden yazılarını bir Zihin Haritası çizerek planlamaları istenmiştir. Müdahaleden önce öğrenciler tarafından oluşturulan üç kompozisyonun hepsi, araştırmacı dahil üç İngilizce öğretmeni tarafından değerlendirilmiştir. Her sınıftan alıştırmanın yararlılığıyla ilgili algılamalarının görüşüleceği 6 öğrenci (iki iyi yazar, iki orta yazar ve iki zayıf yazar) rastgele seçilmiştir.
|
|
|
|
|
|
Araştırmadan Çıkan Önemli Sonuçlar
|
|
|
|
Kompozisyon değerlendirmeleri, öğrencilerin yazma becerilerinin Zihin Haritalandırma alıştırmasından sonra kademeli olarak geliştiğini ortaya koymuştur. Bu her iki sınıfta aşikardır. Bulgular aynı zamanda her sınıftaki üç beceri grubunun Zihin Haritası eğitim oturumundan sonra eş zamanlı geliştiğini göstermiştir ve burada Zihin Haritalandırma, iyi yazarların kalitesi üzerinde daha olumlu bir etkiye sahip olmuştur. Bununla birlikte yapılan müdahale, bu belirli aşamada üç grup arasındaki farkları daraltamamıştır. Bireysel görüşmelerin analizi, birçok öğrencinin kendilerine kompozisyonlarını planlamada yardımcı olması açısından Zihin Haritalandırmanın önemli bir değere sahip olduğunu belirttiklerini ortaya koymuştur. Öğrenci fikirleri özetlenecek olursa kendileri Zihin Haritalandırmayı kullanarak aşağıdakileri gerçekleştirebileceklerine inanmaktadırlar:
- Daha organize ve sistematik noktalar oluşturma.
- Daha fazla fikir üretme.
- Bu fikirleri çok daha kolay sıralama.
- Fikirlerin berraklığını arttırma.
- Dahil edilecek paragrafların sayısı ve yapısı üzerinde karar verme.
- Zihin Haritası çerçevesini izleyerek daha hızlı yazma.
|
Altı S1 öğrencisinden beşi ve aynı şekilde altı S4 öğrencisinden beşi yazma becerilerindeki gelişimi Zihin Haritalarını kullanmaya bağlamıştır.
|
|
|
|
|
|
Sonuç olarak
Bulgular, Zihin Haritalandırma kullanımının öğrenci yazarların benimsemesi gereken etkili bir yazma öncesi planlama stratejisi olabileceğini göstermektedir.
|
Zihin Haritalandırma becerilerinin öğrencilerin yazma yeteneklerini büyük ölçüde geliştirebileceği ortaya konulmuştur. Bu planlama tekniğinin öğrencilere ilk ve orta düzeylerde öğretilmesi daha iyidir böylelikle iyi bir planlamanın kullanılmasından daha erken bir aşamada faydalanabilirler. Son sınıftaki öğrencilere de Zihin Haritalandırma becerileri öğretilebilir böylelikle onlar da tekniği farklı yazma görevlerinde uygulayabilirler. Herhangi bir Zihin Haritalandırma öğretimi, öğrencileri entegre şekilde önemli fikirler oluşturup düzenlemeye teşvik etmek amacıyla yapılmalıdır. Çalışma araştırmacıya anlamlı veriler sağlamış olsa da sonuçlar, aynı zamanda daha geniş katılımcıların olduğu başka çalışmalarla kusursuz hale getirilmelidir.
|
|
|
Tekrar görüşmek dileğiyle…
Aykut Açkalmaz |
|
Yazar: Chan Wai Ling
Başlık: CMI Okulundaki Birinci ve Dördüncü Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerini Geliştirmede Zihin Haritalandırma Becerilerinin Kullanılmasının Etkililiği
Yayın: Hong Kong Üniversitesi, Yüksek Lisans tezi
Tarih/Yıl: 2004
|
|
|
|
|
|
Etiketler: #ozelkiracokullari #kolej #egitim #sinav #sinavahazirlik #ayt #tyt #anaokulu #ilkokul #ortaokul #lise #anadolulisesi #kirac #ozelokul, aythink, Zihin Haritalama Aythink Gelişim, Zihin Haritası
BU YAZI Aykut Açkalmaz TARAFINDAN Haberler KATEGORİSİ ALTINDA 24 Eylül 2020 TARİHİNDE YAZILDI.
YASAL UYARI: YAYINLANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN TÜM HAKLARI AYTHINK GELİŞİM'E AİTTİR. KAYNAK GÖSTERİLSE DAHİ İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN TAMAMI ÖZEL İZİN ALINMADAN KULLANILAMAZ. ANCAK ALINTILANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN BİR BÖLÜMÜ, ALINTILANAN İÇERİK/BLOG YAZISI/MAKALENİN AKTİF LİNK VERİLEREK KULLANILABİLİR.
Yorum Yok
İlk yorumu siz yazabilirsiniz.